Php-programmerare sökes
Jag behöver hjälp av en duktig eller i a f ambitiös php-programmerare för att "laga" ett gammalt script.
Det är ett script som enligt mig är väldigt välskrivet, men gammalt och som kan behöva ses över.
Kontakta mig i pm eller mail (gerodean2000 AT yahoo.com) .
Vad är det exakt för skript och vad är felet i den?
Det är ett ecard-script. Tror att huvudproblemet är att det är ett gammal script.
Eller att när jag installerade Joomla (i annan mapp förståss) så slutade den fungera av någon anledning… (?)
Jag har försökt att ominstallera den. Först fungerade det i a f att få igång installationen men inga tabeller skapades. Nu fungerar inte ens installationen… När jag provat att installera scriptet på annat webhotell (gratis) så har det fungerat förutom att en tråkig errorsträng plötsligt dykt upp…
Det var Joomla 1.7 som stängde av scriptet. Slängde ut Joomla och så funkade det igen. 
Bra att det löste sig 
Jag blev lite förvånad över att Joomla har sådana funktioner i sitt system som stänger ner andra script/program.
Jag tänkte installera en blog, men vet nu inte om jag vågar.
Wordpress elle ModX?
Wordpress funderar jag på - den har utvecklats så mycket sedan jag provade den för några år sedan. ModX måste jag spana in lite.
Tror du att de också har filer som spärrar scriptet - så som joomla 1.7 har?
#7 WordPress kan jag inte svara på och inte ModX heller. Jag håller på att bygga upp i ModX och det är besvärlig som blogg så WordPress är nog bäst.
Den verkar lätthanterlig, WP! 
Kör med WordPress, fungerar ypperligt! Ganska enkelt också, både att designa och installera plugins, eller skapa sina egna.
#10 Ja, det är enkelt. Kanske lite för enkelt. Jag gillar att komplicera saker och ting… hehe
#11 Bygga ett egen mall är en utmaning i wordpress, temat är den enklare biten.
#12 japp, det är jättekul. Jag älskar att bygga templates.
Jag önskar jag kunde hitta ett plugin som är lite som den gamla "sektions"-grejen på joomla. Alltså att ha olika sektioner som också använder olika templates och block/widgets…
#13 Det kan du, det kräver dock mycket arbete.
#14 ok, låter ju hoppfullt.
Jag har ärligt talat inte kollat så mkt efter plugins på WP. Är inte hundra på att jag vill ha den.
Jag vill ju lägga alla mina sidor på min domän, även om de är helt olika layout och intressemässigt…
#15 Det är fördelen med Modx, du kan ha 30 olika sidor och du kan välja vilket template dem ska ha - och det väljer du när du skapar sidan i administrationen. Väldigt praktiskt.
I WordPress har jag inte dykt ned i än, men du ska i princip kunna ha flera teman, men om det fungerar i praktiken vet jag inte.
Smashing Magazine har grymt bra böcker om WordPress.
#16 Ah, då får ju ModX lite högre status i mina ögon. Tyckte att den var/är lite svår att administrera dock.
*#17 Det vänjer man sig vid, det enda som verkligen är en nackdel är att det tar tid att spara och ladda - det är inte snabbt men i gengäld är den en av de kraftigaste på marknaden då du fortfarande kan arbeta med php inuti ramverket.
Det bästa är att du arbetar med moduler, så du kan skapa en sidmall enligt följande tillsammans med en massa kodmoduler. Detta gör att du kan administrera mycket lättare och du slipper leta genom flera rader med kod. Se exempel nedan.
[$headScriptCSS]
[$body]
[$menu]
[[*content]]
[$footerAndEnd]
Detta är en hel template 
#18 Precis. Sådana template är guld! 
Japp, och det bästa är ju att content ligger i dokumentet som man själv skapar - det som är egentliga webbsidan som visas.
Så man behöver inte bry sig så mycket om kodningen efteråt utan enbart om innehållet.