Vad har du för projekt just nu?
Berätta lite om era projekt ni har igång nu! Vad är det för något? Hur långt har ni kommit? Hur länge har ni arbetat med det?
Ja, kör en liten presentation vet jag! 
Själv har jag dessvärre ingenting att komma med, här är det bara skolarbete som gäller för närvarande
Så ge mig lite inspiration nu 

Mvh Stephanie 

Jag håller på att bygger om min mormors hemsida från grunden. Byggde den för många år sedan! Tänkte först fixa till den kod som redan finns men insåg att det lika gärna är att bygga om helt. Koden är från början av min php-karriär så den är ful och hemskt ineffektiv!
Började igår, har kommit ganska långt eftersom jag har massvis med färdiga mallar jag byggt tidigare. Inloggning, bilduppladdning och fotovisning. Bara att kopiera över mormors design så fungerar det.
Just nu håller jag på att programmera ett program i flash så att det blir möjligt att skapa miniatyrer till de uppladdade bilderna direkt i webbläsaren. Riktigt roligt med flash!
jag går en c++ kurs just nu, (php kursen under sommaren blev inställd!) annars håller jag mest på med wordpress, antingen petar på mina olika sidor eller bygger wordpress teman åt andra.
Håller på att uppdatera ett litet plugin som hämtar data från warcraft armory, det är främst php där med.
Kort svar: för många
Längre svar:
I första hand två större projekt på fritiden. Sida för årets 3D-SM i bågskytte (anpassningar av joomla som är det enda synliga i nuläget) och ett projekt som även innefattar sm-sidan. Tävlingsadministration, protokollgenereringar och resultathantering. Grundprojektet skrivet från grunden (självklart i php med mysql), version två testar jag lite inför med yii framework för att underlätta de databasbundna bitarna, och mest egentligen bara för att testa att arbeta med ett vanligt php-framework.
Försöker tvinga mig själv att göra klart en sak i taget, men det är svårt.. :)
Förutom att jag jobbar med webbutveckling som yrke och allt vad det innebär, håller jag även på med egna projekt på fritiden.
Dels sajten www.aktieguiden.com som är ett aktieforum. Just nu är det lugnt med utveckling där, men det blir mer under sensommaren och hösten.
Mest just nu håller jag på att slutföra en sajt som alla som gillar e-böcker kommer att ha nytta av.. Ska berätta mer senare.. :)
Sedan ska jag göra en vanlig enkel sajt åt min syster som ska starta eget.
Utöver det (som om inte det räckte) kliar det i fingrarna att lära mig att göra mobila appar, främst för iPhone (för att den är störst) och Windows Phone 7 (för att jag kan .net) samt att leka med Kinect SDK för att använda Xbox Kinect till PC.
Utvecklar alltid med jquery, .net och sql server.
Mvh // Johan
Har tre projekt som väntar.
Två wordpressbloggar som ska byggas från grunden samt en statisk hemsida, är ej säker om det blir en vanlig eller wordpress där med.