Avdelare i horisontell meny?
Nu har det varit lite för dött här i ett några dagar, så nu delar jag med mig av ett litet problem jag inte tagit mig runt under dagen. 
Jag har en horisontell meny som jag vill ha streck mellan, som avdelare mellan varje länk. Avdelarna är bilder och jag har varvat och
| Hem | Om oss | Kontakt | osv.
Det fungerar till viss del - det blir en avdelare mellan varje länk, och jag får till marginalen mellan dom utan problem. Däremot lyckas jag inte få till höjden rätt… Jag vill att strecken ska utgå från den nedre kanten på menyraden, alltså margin-bottom:0; men länkarna ska centreras i menyraden. Centreras i höjd alltså, om ni förstår hur jag menar 
Som det är nu så ligger ju avdelarna och länkarna på samma höjd, så antingen ligger texten bra och avdelarna för högt upp. Eller så ligger avdelarna rätt och texten för långt ner. Finns det något sätt att ge olika höjd för bilderna (avdelarna) och för länkarna? Eller är det kört med tanke på att de ligger i samma
- ?
Det jag skulle kunna göra, är att lägga in avdelarna i menyns bakgrundsbild istället. Men för att underlätta ev. ändringar i menyn senare så vill jag gärna slippa det.
Den här kanske skulle ha passat bättre på Hemsidor.ifokus, men som sagt, nu har det varit lite dött här… 

Mvh Stephanie 

Jo det är lite dåligt med aktivitet just nu. Har tyvärr bara tillgång till en minidator och mobild bredband denna vecka och kommande.
Ska försöka komma igång med MySQL serien och få igång lite aktivitet så fort som möjligt.
Jag brukar sätta en border-right på li-elementet när jag gör menyner.
typ
.navigation li { padding: 0 10px; border-right: 1px solid #000; }
.navigation li:last-child { border-right: 0; }
Då får du en delare mellan varje menyval, men inte bakom det sista.
Mvh // Johan