Annons:
Etikettövriga-diskussioner
Läst 1431 ggr
_Fisken
6/25/16, 11:11 PM

Skriva UNDER en tabell. Hur?

Hej, ny här. Lite ny på html o PHP man har knåpat ihop en del mestadels PHP-kod. Jag saknar dock grundläggande knowhow om HTML.  
En irriterande grej har dykt upp. Jag vill skriva ut html-text under en skapad tabell. Hur gör man en insättningspunkt UNDER tabellen? Texten kommer upp uppe till höger om tabellen nu. 
Ja, newbeefrågor men ack så störande!

Annons:
cookies
6/28/16, 2:09 AM
#1

Har du möjlighet att visa oss koden så blir det lättare att förstå. Har du den uppe på någon hemsida så kan du länka den :)

_Fisken
6/28/16, 8:01 PM
#2

Hej!
Lite svårt att klistra in den stökiga koden här. Men i huvudsak finns ett stycke PHP ovan som sätter en variabel - eller inte.
Sen kommer en tabell i HTML.
Direkt efter kommer lite PHP igen med utskrift av variabeln - som sätts före tabellen.
Det som sker är att variabeln skrivs ut dikt an till höger om tabellen upptill !!
Jag hade ju kunnat skriva ut variabeln i en cell i tabellen och därmed fått den UNDER allting. Cellerna är dock för små för det som skrivs ut.

Nu har jag testat http://htmleditor.kwebpia.net/ och där har jag fått lära mig hur man kan merge:a celler. Därmed kan jag slå ihop de nedre cellerna så jag får in texten där….det är riktig grundkurs i HTML. Men det är just det jag behöver.

Florrpan
6/29/16, 5:23 PM
#3

Om du inte kan visa oss hur din HTML tabell ser ut så kommer vi inte fatta något av vad du säger.

Upp till toppen
Annons: