Annons:
Etikettövriga-diskussioner
Läst 1814 ggr
LinneaChristina
3/17/15, 4:32 PM

ENKELT och billigt webbhotell

Jag har gjort en mycket liten och enkel hemsida till en sånggrupp jag är med i. Letar nu efter ett ställe att lägga upp den.

Vi har starkt begränsad ekonomi och vill att hosting och domän är så billigt som möjligt. Men även de billigaste alternativen på de webbhotell jag kollat runt på innehåller en massa onödigheter.

Det enda jag behöver är plats för 3-4 sidor, ett par bilder och några enstaka ljudfiler, stöd för php, ftp-access (helst) samt en adress innehållande namnet på sånggruppen (det behöver alltså inte nödvändigtvis vara t.ex. en .se-adress utan går bra med något som innehåller även hostens namn).

Tips?

//Linnea

Välkommen att titta in på min blogg!

Annons:
Hoseok
3/17/15, 4:43 PM
#1

De enda jag använt är one.com och loopia. Det har funkat alldeles utmärkt för mig.

yeahsica
3/17/15, 6:12 PM
#2

När jag har researchat webbhotell och domänregistrerare innan har jag tyvärr sett att mer eller mindre alla har fått negativa omdömen, så jag personligen skulle hålla mig till de större tjänsterna. Känner inte direkt att jag kan rekommendera någon över någon annan. Har testat Binero.se, Loopia.se, Manufrog.com och One.com och alla har haft sina dåliga sidor. Binero och Loopia är dyra, hos Manufrog måste du köpa domännamn separat och hos One.com måste du beställa en domän tillsammans med ditt webbhotell. Men det allra enklaste är väl att ha domän och webbhotell på samma sida så att ni bara behöver en inloggning.  One.com tror jag är de som är störst och billigast med den typen av lösning. Där kostar domännamn och webbhotell tillsammans ca 400 kr för det första året, och sedan ca 300 kr/år.

LinneaChristina
3/20/15, 6:35 PM
#3

Tack för era tips! One.com är det jag kört med mest och det är väl ok, men tänkte se till att jag verkligen får det mest prisvärda den här gången.

Det finns inget motsvarande kära gamla Geocities? PHP:n kan jag i nödfall rationalisera bort. Använder den bara till ett enkelt kontaktformulär i nuläget.

Och jag antar att det inte är möjligt att köpa en ny domän och applicera den endast på en del av en sajt, typ en subfolder, vilket då skulle låta mig hosta den här hemsidan på något av mina redan befintliga konton?

//Linnea

Välkommen att titta in på min blogg!

yeahsica
3/20/15, 6:52 PM
#4

https://neocities.org/ ;)
Annars finns Weebly, Wix och några till hemsidetjänster som är helt gratis, men vet inte hur det är med att ladda upp ljudfiler. PHP fungerar nog heller inte, men just kontaktformulär är säkert något som erbjuds färdigt hos flera av hemsidetjänsterna. (Lista på sådana tjänster som jag vet om: weebly.com, wix.com, jimdo.com, webstarttoday.com, imcreator.com, webnode.se, google sites, moonfruit.com, cybersite.se, ucoz.com, yola.com, webstarts.com, bricksite.com, infoom.se, tripod.lycos.com, hpage.com, 350.com, nogg.se).

Som svar på din andra fråga: jo, det ska gå. Loopia har t.ex. så att man kan vidarebefordra en domän till en annan adress, men fortfarande se domänen i adressfältet i webbläsaren. Liknande tjänst finns säkert hos flera andra. De flesta webbhotellen tillåter dessutom att man kopplar till extra domäner till kontot, så det kan vara värt att kolla upp också om du redan har ett webbhotell någonstans.

pellepiano
3/30/15, 10:56 AM
#5

PHP fungera på One.com  och man verkar kunna köpa tilläggsdomäner också … http://www.one.com/sv/support/faq/vad-ar-tillaggsdomaner

LinneaChristina
4/16/15, 3:33 PM
#6

Tack för era tips! Till slut blev det nya Node365 – gratis men med allt jag behövde. Det verkade för bra för att vara sant, men jag har inte lyckats hitta någon hake. Hittills riktigt nöjd! :)

//Linnea

Välkommen att titta in på min blogg!

Annons:
Upp till toppen
Annons: