Annons:
Etikettövriga-diskussioner
Läst 792 ggr
[Dark-lord]
2015-02-16 13:42

Motivation

Hej jag vill hålla på med Webbdesign, via HTML, CSS och JavaScript. Har Webbutveckling som ämne i skolan och tänkte börja jobba på fritiden en del och göra hemsidor.

Problemet är att jag aldrig finner tiden eller motivationen till att hålla på under min fritid. Men vill verkligen få grepp och bli bra på detta. Typ skapa lite via notepad++.

Någon som har något bra förslag?

Annons:
yeahsica
2015-02-16 14:16
#1

Vad tycker du är det roligaste med webbutveckling? Mitt tips är att börja där för att få igång inspirationen och motivationen.

Jag själv tycker att designen är den roligaste delen av webbutveckling, så jag brukar alltid börja med att skissa upp en design. Därefter brukar jag "koda" ihop den i HTML och CSS så att den ser ut som den ska och först efter det börja med all backend-kod (d.v.s. PHP, JS m.m). Jag kan själv inte tvinga fram motivation  utan att må dåligt så när jag är omotiverad brukar jag helt enkelt syssla med andra intressen än webbutveckling eller bara sitta och skissa upp massa designer men skita i att koda ihop dom. Då brukar motivationen komma tillbaka efter ett tag.

Upp till toppen
Annons: