Annons:
Etikettövriga-diskussioner
Läst 1472 ggr
Glorious
2015-01-25 13:56

Wordpress eller?

Tja! Har sedan länge haft blogg på blogg.se, men nu har jag tröttnat…

Vill börja om, med ett helt nytt namn (det skulle jag förresten också behöva hjälp med)

Vill ha en "seriös" blogg, fotograferar mycket så vill att det ska vara stor fokus på bilder och ska skriva vettiga, vackra eller roliga texter som kan kopplas till bilderna. 

Vill kunna designa allting själv, alltså med html  och CSS. 

Tänker på Wordpress, det känns proffsigt men också sjukt svårt att förstå? Är väldigt van vid att designa på blogg.se men jag vill liksom inte att min blogg ska bli kopplad till en plattform på det sättet. Utan kännas mer som en privat hemsida. Tänker givetsvis köpa en domän. 

Vill alltså ha hjälp med ev. namn och vilken plattform jag ska satsa på?

Annons:
AktivaSiri
2015-01-28 19:07
#1

Namn är ju svårt att hjälpa till med, men det är ju helt klart wordpress du ska köra på. En mycket bra plattform som har få begränsningar.

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

Glorious
2015-01-29 13:10
#2

Aa :)

Hm.. Namn asså, jag vill ha något namn som låter lika bra på engelska som på svenska (svååårt). Asså typ som såna här namn (kim, kevin, sam osv.) fast det behöver ju inte vara ett namn-namn haha :D

Glorious
2015-02-01 11:41
#3

Vill veta va ni tycker om Lyckorus? :) Jag gillar det ordet och det är lite personligt för mig, sen är ju inte det något "internationellt" ord, men det får väl gå. Har ju inte tänkt att slå igenom eller något. Anledningen till att jag skulle vilja ha något som funkar på engelska är väl att jag vill ändå kunna väcka intresse hos alla. Det känns som man begränsar sig lite med ett typiskt svenskt ord.

Upp till toppen
Annons: