Annons:
Etikettövriga-diskussioner
Läst 1947 ggr
EllenBellen99
2014-10-23 13:37

facebook hackat

Hej! Jag som inte fattar något om datorer och sånt fick chansa mig till vilken grupp jag skulle välja och hoppas att det är någon som kan hjälpa mig här. Det är såhär att när jag imorses gick in på mobilen hade jag massvis med sms och sånt och mina kompisar sa att mitt fb konto blivigt hackat, jag fick då panik och gick in på min facebook och såg en bild om ray ban ervjudande som lagts ut på min profil, det var sammanlagt 22 bilder och så var det jätte många som var taggade på varje bild. Det var också en liten text om att erbjudandet bara var idag och sånt och så var det en länk. Jag vågade inte klicka på länken för jag ville inte att det skulle läggas ut mer bilder. Tyckte detta var lite skumt och jobbigt och undrar nu om det bara är att skita i det eller om jag måste byta lösen eller något sånt. Blir väldigt tacksam för svar ^^

Annons:
[Thiah]
2014-10-23 13:39
#1

jag hade bytt lösen direkt utan att fråga här. Så fort det är nått mysko som skett så byt lösen och red sen ut det.

Cireea
2014-10-23 13:44
#2

Oftast handlar det om att du tryckt på någon länk som sedan postar sånt där på din Facebook. Det är alltså ingen egentlig person som postat det där..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

EllenBellen99
2014-10-23 13:48
#3

Tack :) gjorde det nu ^^

[Thiah]
2014-10-23 14:47
#4

#2 aldrig varit med om att tryckta länkar sätter ut massa bilder eller taggar kompisar. Tycker det bara ändrar reklamen.

Cireea
2014-10-23 15:08
#5

Nej det är ju inte ALLA som råkar ut för det. Jag har aldrig gjort det heller MEN det finns dom som trycker upp länkar hit och dit som då KAN resulterar i att massa spam hamnar på sin Facebook där folk taggas, ibland och ibland inte. Det beror helt på vilken länk man har varit och tryckt på. 

Bilder där massor av folk är taggade är spam och virus. Ungefär som "Kolla här kan du ändra din färg på Facebook" - någon trycker på länken och då börjar det. Sen är det någon som blivit taggad som tänker "Wow, kan man ändra färg?" och trycker på länken som i sin tur resulterar i samma sak. Förstår du hur jag menar?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

EllenBellen99
2014-10-26 10:12
#6

Senare på kvällen lades det ut flera såna foton :/ är jätte trött på det och såklart fanns det vissa smart asses som trodde att jag själv la ut reklamen :/ funderar på att ta bort min fb helt för det känns som att det är någon/något som har kontrollen över min fb

Annons:
Upp till toppen
Annons: