Annons:
Etikettövriga-diskussioner
Läst 679 ggr
Glorious
3/2/14, 9:28 PM

Enkel Slideshow?

Tjena! Jag har mitt slutprojekt i min webbdesignskurs, går i tvåan i gymnasiet. Detta var en kurs vi började i höstas där inga förkunskaper krävdes, alltså har vi jobbat väldigt basic i Dreamweaverr och lite lite grann i Flash. Photoshop kan jag bra sen innan. 

Jag ska göra en hemsida som slutprojekt som ska marknadsföra mig som fotograf, alltså ett fotoföretag (ett påhittat eller va man säger), men det är ju lite av min dröm - att bli fotograf alltså. 

Vill gärna ha en stor slideshow (något slags bildspel) på Index-sidan. Grejen är att bilderna blir 1000pixlar breda och när min lärare som sedan ska bedöma kommer ju kolla genom en förhandsgranskning i Dreamweaver i någon webbläsare. 

Söker en enkel övergång mellan stora foton (ett script av något slag, eller är det något jag kan fixa själv?), som inte får lagga, om det är möjligt?

Annons:
MichaelE
3/4/14, 8:27 PM
#1

Det finns ett flertal guider på nätet på hur man använder javascript för att bygga en slideshow. Dock bör du leta på egen hand, det alltid bättre att lär sig på egen hand än att låta någon annan göra jobbet åt en.

Upp till toppen
Annons: