Annons:
Etikettteoretiska-lösningar
Läst 1214 ggr
iFokus
2013-09-03 08:00

Vill du bli ny sajtvärd?

Hej!

Den här sajten saknar aktiv Sajtvärd. Om du är intresserad av att ta över som Sajtvärd och utveckla sajten efter dina önskemål är du välkommen att ta kontakt med oss på iFokus. Berätta då gärna lite kort om dig själv och vad du skulle vilja göra med sajten i framtiden om vi låter dig bli värd.

Maila oss på info@ifokus.se så svarar vi så snabbt vi kan.

Vänliga hälsningar,
Killarna på iFokus

Annons:
MichaelE
2014-03-04 23:45
#1

Sajten är fortfarande i behov av en ny driftig Sajtvärd. Jag är ock bara Medarbetare och har tyvärr inte tid med att driva två sajter parallellt.

deeman
2014-03-10 14:07
#2

#TS
En frågan har lyft om vi inte kan sätta samman "hemsidor i fokus" och "webbprogrammering i fokus" då dessa är inom samma område och där en benämning för dem båda då blir "webbutveckling i fokus".

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


MichaelE
2014-03-10 18:24
#3

Jo, jag vet. Jag och en till har diskuterat saken.

deeman
2014-03-10 18:40
#4

#3 Jo, jag vet.  Kommentaren var dock riktad mot TS ;-)

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Stephanie
2014-03-12 15:41
#5

Jag vill få in sajten programmering.ifokus också 🙂 Det hade varit trevligt att ha här på iFokus!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

MichaelE
2014-03-13 10:53
#6

#5 Tyvärr så är det en dålig idé.

Det kräver att värden och Medarbetare är väldigt duktiga och kan flertalet språk. Det kräver väldigt intresserade medlemmar och framförallt att de är duktiga på engelska eftersom programmering sker på engelska. Dessutom, har en programmerare kommit på en ruggigt bra algoritm så är det inget denne kommer dela med sig till andra om denne kan i framtiden tjäna pengar på det.

Dessutom skulle det var väldigt tidskrävande att driva en sådan sajt att värden och dess Medarbetare inte hinner med deras personliga projekt.

Så tyvärr, medlemmarna här är inte här för att lära sig programmera och de som programmerar söker inte sig heller hit utan de tittar på de officiella API sidorna, StackOverflow, MSDN eller söker guider på nätet.

Jag skulle med andra ord varmt rekommendera att INTE starta en sådan sajt.

Annons:
Stephanie
2014-03-13 21:07
#7

#6 Ok, där har vi nog helt olika syn på en programmeringssajt ser jag 🙂 

Programmering handlar inte bara om algoritmer, och nej har man kommit på en bra algoritm vill man nog inte dela med sig av den, men programmering är ju bra mycket mer än så. De flesta som skulle söka sig till programmering.ifokus skulle förmodligen ligga på nybörjar-/hobbynivå, vilket innebär hur mycket information som helst om loopar, klasser, if-satser och annat grundläggande.

Jag anser inte heller att värden och medarbetarna behöver kunna flertalet språk, inte per person i alla fall, men tillsammans! Jag tror inte att det är så svårt att få ihop några personer som kan ett tio-tal språk tillsammans. Större grund än så tycker jag inte behövs för en sajt.

Sen är det ju ett forum också, det är inte meningen att sajten och medarbetarna ska kunna allt 🙂 Alla hjälper alla!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

MichaelE
2014-03-14 01:33
#8

#7 Jag är utbildad programmerare, så jag vet att det är så mycket mer än så. Men tyvärr så skulle en sådan sajt vara död innan den ens har startat. Det är tyvärr så iFokus fungerar och det är också därför denna sajt aldrig har haft någon aktivitet (även när den hade en aktiv sajtvärd). Man ska inte starta allt för komplicerade ämnen här.

Det kan bli några få medlemmar som är aktiva, men mycket mer än så blir det inte.

Upp till toppen
Annons: