Annons:
Etikettteoretiska-lösningar
Läst 1268 ggr
deeman
1/4/13, 9:33 AM

Funktioner: Omdöm/Recension

Någon som ahr något tips hur man får till en funktion där besökare kan lämna en recension eller ett omdömme?

Eller finns någon sk "Widget" som man kan länka in som går till en annan sådan (omdömmes/recension)-sida.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Annons:
[RadioMG]
1/4/13, 1:13 PM
#1

Vilket script använder du?

deeman
1/4/13, 4:04 PM
#2

Va? Inget jag söker ju efter någon sådan funktion ? ;-)
Helst ett som inte är Javabaserat…

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


[RadioMG]
1/4/13, 11:23 PM
#3

Jo, men använder du ngt CMS (Wordpress eller joomla) eller är det egengjort script? Lättare att hjälpa dig om man vet vilket :) Diskuss tex har komponenter till joomla och wordpress, men inte till egen kod.

thenameless
1/5/13, 3:22 PM
#4

#2 Enkelt uttryckt Använder du "Hemsida for dummies" Sajt Ex; Weebly, webs,wordpress etc eller har du byggt upp sidan själv med hjälp av ex: HTML och css, java eller liknande?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

deeman
1/6/13, 12:15 AM
#5

För det första måste jag fråga.

Finns det någonstans noterat eller säger jag att det gäller
WordPress, Joomla eller något annat CMS?

Eftersom detta inte framgår så tycker jag iof att det enkelt kan avgöras att det handlar om en vanlig hemsida, dvs en "HTML" sida som det vanligtvis kallas.

Men finns det tips angående WordPress och Joomla så är de välkomman också.

#4 Hemsida for dummies hör Weebly hemma till, men dock inte WordPress, och Ja, jag har byggt sidan själv (en HTML-sida) och vill ha någon röstning/omdöme/recensions -funktion på typ olika produkter etc.

Eller om det på något vis kan länkas in via en widget från sådana sajter etc.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


soren-p
1/6/13, 10:00 PM
#6

Du kan skapa den funktionen med PHP. Det blir ju liknande en gästbok, men du måste koppla till vilket objekt som avses (en bild, eller en sida, eller något annat unikt). Omdömet sparas i en tabell (databas) som lagras på servern.

Annons:
Upp till toppen
Annons: