Annons:
Etikettteoretiska-lösningar
Läst 883 ggr
Heidi
2012-12-21 15:32

HJÄLP! Widgets som lägger sig på varandra!

Vi håller på att byta tema på vår tidning och nu blir det något tokigt så våra widgets lägger sig på varandra. Tips varför det blir så och hur vi skall lösa det?

Här hittar ni sidan det gäller.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
deeman
2012-12-23 12:31
#1

Fick du det åtgärdat nyligen för jag ser inget av det problem du beskriver.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Heidi
2012-12-29 01:23
#2

#1

Problemet kvarstår. Har kollat från några olika datorer och det ser likadant ut.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Heidi
2012-12-29 01:25
#3

#1 Ibland syns det inte förens man kanske uppdaterat sidan en gång men det kommer förr eller senare när man kikar runt på sidan.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

[RadioMG]
2012-12-30 13:58
#4

Problemet ligger nog lokalt hos dig. Hos mig fungerar allt och inga widget lägger sig över den andra.

Jag kör med Windows 7 och senaste firefox. Jag har uppdaterat sidan 10 ggr utan att se något fel. Jag rensade även tempfilerna och samma reultat visades, helt ok alltså.

thenameless
2012-12-30 14:45
#5

I högerspalten under sökfunktionen har det blandat ihop sig hos mig om jag kollar med google.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[RadioMG]
2012-12-30 14:51
#6

Jag ser nu att sidan inte fungerar alls i chrome. Kolla in denna länken så ser du hur sidan ser ut i olika webbläsare, den äe riktigt effektiv när man arbetar med sidor. http://browsershots.org/http://vimeddjur.se/

Annons:
Heidi
2012-12-30 22:16
#7

#6 Ja då måste det vara för alla som har chrome som det inte fungerar för jag har provat från flera datorer och två olika internet men alla har nog haft chrome som webbläsare.

Tack för tips om den hemsidan där man ser hur det fungerar i olika webbläsare.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

thenameless
2012-12-30 23:02
#8

#7 Tyvärr är det så att alla webbläsare tolkar "koden" olika hårt. Så en sida som ser bra ut i IE kan se skräp ut i FF eller Chrome för att IE är liberalare mot buggar,.

Sen finns det även viss kod som inte köps i alla läsare beroende på standard den följer osv.

När man gör en hemsida är det bra att testa den i Chrome IE och FF som är störst på marknaden.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

MichaelE
2013-01-01 16:09
#9

Problemet ligger i att widgetarna du har i högerspalten har en fixerad höjd vilket gör att de travas på varanda.

Du måste ändra värdena för dem, vet inte om du kan göra det i admin eller om du måst in i temat/widgeten i sig för att ändra det.

deeman
2013-01-02 13:51
#10

Aha såg nu i chrome överlappningen, men den försvann när jag gick till en annan sida och tillbaka igen. Men något knas är det, det ska inte vara så här. Som #9 säger ovan så kan du titta igenom koden för WordPress- temat.
Samt att du ev. lägger till attributet "clear:both;" om möjligt. Detta frigör yta mellan elementen.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Upp till toppen
Annons: