Annons:
Etikettphp-mysql
Läst 1269 ggr
IdaT
2012-05-31 15:10

Hjälp med wordpress-plugin

Jag behöver hjälp med kodning av ett plugin till WordPress. Pluginet ska kunna erbjuda användaren att på ett enkelt sätt spara, redigera, lägga till och radera information om hästar (förslagsvis i databasen) enligt en viss mall via adminpanelen. Varje häst ska kunna visas på en egen sida samt sorteras i menyn efter vissa kriterier, förslagsvis ska det kunna väljas i en dropdown.
Vill du ha mer information om projektet, skicka ett PM här eller ett mail till ida[at]torneberg.se

Jag kommer tyvärr inte kunna erbjuda någon ekonomisk ersättning, men behöver du hjälp med WordPress-tema eller liknande kan jag hjälpa till med det.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Annons:
MichaelE
2012-07-01 02:50
#1

Jag arbetar med Wordpress just nu och kan faktiskt säga direkt att arbeta direkt mot databasen är ett stort projekt och att skapa ett plugin som arbetar via wordpress mot databasen (options) är inte lämpligt.

Däremot kan man faktiskt använda post i sådana här fall.

Skapa en kategori speciellt för hästar och sedan skapa en underkategori för varje häst. Sedan behöver du bara hämta alla hästar under kategorin och placera i dropdownlistan.

Detta är bara ett förslag. Lycka till!

IdaT
2012-07-01 10:07
#2

Jag skulle fortfarande behöva hjälp med att sätta ihop pluginet.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

MichaelE
2012-07-01 12:03
#3

Kan du PHP?

IdaT
2012-07-01 12:22
#4

#3 Nej, därav att jag behöver hjälp med pluginet.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Upp till toppen
Annons: