Annons:
Etikettphp-mysql
Läst 1457 ggr
MichaelE
2/7/12, 2:06 AM

Project LeiBox - en annorlunda bildvisning

LeiBox (Linux server-based Exif Image Box) är ett php skript som visar upp ett snyggt galleri med hjälp av ImageFlow och ClearBox.

Funktion:

Skriptet laddar bilderna från servern och läser xmp (photoshops exif) från bilden. Det som läses in är title och description under document. Än så länge kan den inte läsa ren exif data (kommer i framtiden).

Dessa skrivs sen ut i bildens title och som även visas i ClearBox fönstret.

ImageFlow är till för att skrolla bilderna. Däremot så är reflektionen borttagen då det inte fungerar tillsammans med detta skript (söker en lösning).

Genom att klicka på aktuell bild öppnas den i ClearBox.

För att se hur detta fungerar, besök följande sida:

http://whiterockerart.com/gallery3d.php

Skriptet fungerar även om JavaScript är inaktiverat.

Feedback:

Jag behöver eran feedback och kommentarer om hur upplever detta skript och tips på förbättringar.

Notera att i ImageFlow går det att ändra en hel del inställningar så titta gärna på länken högst upp.

Publiceras för alla:

Under detta år om allt går som det ska.

Annons:
[Fibbe]
2/7/12, 11:12 AM
#1

Coolt!

Väldigt bra idé. Fungerar det även på serverar som inte har php_exif installerat eller aktiverat?

MichaelE
2/7/12, 12:37 PM
#2

Tackar Skrattande

Det kan jag tyvärr inte svara på, dock i det här läget är det xmp den läser och inte ren exif.

Dock finns det en installationsguide php.net om hur man aktiverar det. Vad jag förstår så finns den sedan php 4.3 och de flesta webhotell kör på php 5 eller högre. Så det borde finnas där.

MichaelE
2/16/12, 3:11 PM
#3

Tyvärr så lade jag ned detta, men jag återkommer med ett liknande skript.

Upp till toppen
Annons: