Annons:
Etikettövriga-diskussioner
Läst 202 ggr
F
2021-09-04 09:47

Söker råd av er proffs: Koda och skapa en widget med htlm och api

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag skulle behöva lite råd av er som jag läst har en del stor erfarenhet av att koda och skapa widgets till Wordpress.

Jag har en widget som en person byggde/kodade åt mig och skapade för att kunna se mina anställda online och offline på vår hemsida. Se bild jag sände med.
Widgeten är är byggd med koder från Viatel ( Koderna och Api lös mm får man när man har en agenline för att kunna visa sina agenter när de är inloggade och syns med bild och namn och när de sitter i samtal med en kund lyser de rött och grönt när de är lediga. När agenten ringer ett specifikt nummer och kopplar in sig på linjen syns de online på hemsidan.)

Personen som byggde detta ifråga vill jag inte kontakta pgr av olika anledningar och jag har själv börjat lära mig lite om kodning.

Koderna är grundade i htlm och försöker finna ett program att koda i, för att få en helt annan look på de inloggade. Alltså bygga om för att få ett annat utseende en det han byggde. Han gjorde inte som vi bad om utan han tyckte han själv skulle få välja utseende.

Till frågan :) Finns det någon sida som man kan koda i och även på samma gång se hur allt ser ut när man kodar så att en som jag kan se själva utseendet på det man bygger. Jag har letat och letat och så fick jag denna sidan rekommenderad av en person. Skriv till de som kan detta så kanske du får svar :) Så jag testar.

Mvh En som just börjat koda :)

Annons:
Niklas
2022-05-12 16:35
#1

Gammal fråga så det kanske är inaktuellt.

Jag förmodar att det du framför allt behöver lära dig är stilmallar (CSS). CSS används för att bestämma utseende på den HTML som bygger upp webbsidor.

Det finns många sätt att lära sig CSS. Det enklaste är nog att läsa på nätet samtidigt som du själv testar det du lär dig. W3Schools har många självstudiekurser om HTML, CSS, javascript och annat:

» CSS Tutorial

Här kan du testa hur din CSS-kod ser ut:

» selfCSS - WYSIWYG CSS Editor

Om läsning inte är din grej kan du söka på Youtube efter kurser i CSS. Eftersom det är personligt hur man bäst lär sig är det inte säkert att det jag tycker är bra passar dig. Infogat är en Youtube-video som lär ut grunderna i CSS på en kvart. Sök efter en annan om du inte gillar den. Det finns nästan hur många som helst.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Well organized and easy to understand Web building tutorials with lots of examples of how to use HTML, CSS, JavaScript, SQL, Python, PHP, Bootstrap, Java, XML and more.
F
2022-08-25 07:12
#2

Hej Nicklas // Tack jag ska kolla upp dina länkar inkl Youtube-videon du sände med.
Mvh K…

Upp till toppen
Annons: